Колонки Сергій Шкляр
  1954  3

Реформа примусового виконання рішень. Невдала спроба шахраїв видавати себе за приватних виконавців

Міністерство юстиції продовжує втілювати комплексну реформу примусового виконання рішень судів та інших органів, покликану підвищити ефективність діяльності органів та осіб, які здійснюють примусове виконання.

Реформа передбачає запровадження інституту приватних виконавців, які будуть функціонувати поруч із державною виконавчою службою. Після двох років активної роботи та підготовки нарешті реформа стартувала – перші кандидати у приватні виконавці склали кваліфікаційний іспит і незабаром отримають посвідчення приватного виконавця.

З самого початку реалізації реформи Міністерство юстиції тісно співпрацювало с іноземними колегами та експертами проектів технічної допомоги для того, щоб нова система відповідала стандартам кращих європейських та світових практик.

Проте, як і в будь-якій країні, в Україні є люди, які всупереч нормам закону намагаються використати реформу у своїх приватних цілях.

Прикриваючись професієюю приватного виконання, деякі особи вже намагаються спекулювати і залякувати людей. Одним з таких фактів є лист-попередження так званого приватного виконавця Борового Ю. В. про примусове виселення осіб з будинку у м. Київ:

 Чому це фейк?

По-перше, Міністерством юстиції станом на 29 травня 2017 лише проведено перші два іспити кандидатів у приватні виконавці, які успішно склало 26 осіб. Втім, жоден з кандидатів ще остаточно не набув статусу приватного виконавця . Згідно із Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів" (надалі – Закон), особі, яка успішно склала кваліфікаційний іспит, Міністерство юстиції України на підставі відповідного рішення Кваліфікаційної комісії протягом 10 днів з дня складення кваліфікаційного іспиту видає посвідчення приватного виконавця (ч.4 ст.21 Закону). Згідно із ч.3 ст.22 Закону, приватний виконавець має право розпочати здійснення діяльності з дня внесення інформації про нього до Єдиного реєстру приватних виконавців України. Станом на 29 травня жодна людина поки що не отримала посвідчення приватного виконавці та не була внесена до Єдиного реєстру приватних виконавців України. Отже, в Україні ще офіційно не з'явились приватні виконавці та ніяких офіційних документів від приватних виконавців наразі в країні ще не існує та існувати не може.

По-друге, Законом не передбачена жодна градація приватних виконавців (розподіл їх на головних, старших, тощо) або створення будь-яких приватних виконавчих служб та їх відділів. За діючим законодавством приватний виконавець повністю самостійно здійснює свою діяльність, особисто відповідає за всі дії, вчинені у ході свої роботи (згідно із ст. 37 Закону), та не може об’єднуватись із іншими виконавцями в будь-які об'єднання, групи, товариства, відділи тощо. Тобто вже перші рядки "документа" (його "шапка") вказують на грубе підроблення та повну відсутність будь-якої юридичної сили.

По-третє, згідно із п.7 ч.2. ст.5 Закону України "Про виконавче провадження" усі рішення про виселення та вселення фізичних осіб відносяться до виняткової компетенції державних виконавців (органів державної виконавчої служби). Отже, жоден приватний виконавець не має прав виконувати рішення щодо виселення фізичних осіб та не має права видавати відповідні документи з цього приводу.

Таким чином, не заглиблюючись у інші деталі підробного документа підкреслюємо, що подібні "листи", "постанови", "вимоги" та інші "документи" не мають жодної юридичної сили, а отже не підлягають виконанню, а навпаки - мають стати предметом ретельного розгляду правоохоронними органами. До речі, по даному факту відповідний структурний підрозділ державної виконавчої служби 26.05.2017 року звернувся до органів національної поліції з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення особою, яка присвоїла владні повноваження та звання службової особи та шляхом обману інших осіб видає себе за конкретну службову особу і використовує це з метою впливу.

З боку Міністерства юстиції хочемо підкреслити, що статус приватного виконавця має бути підтверджений посвідченням приватного виконавця та відповідним записом у Єдиному реєстрі приватних виконавців України. Отже у разі, коли Ви зіштовхнетеся безпосередньо із діями (візитами) чи документами приватних виконавців, слід перш за все перевірити посвідчення та відповідний запис у Єдиному реєстрі приватних виконавців України. Згідно із ч.5 ст. 23 Закону, доступ до інформації Єдиного реєстру приватних виконавців України є безоплатним, здійснюється цілодобово і без обмежень на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України із забезпеченням можливості пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування інформації без необхідності застосування спеціально створених для цього технологічних та програмних засобів. Окрім цього, у разі виникнення сумнівів у тому, чи особа є приватним виконавцем, Ви маєте можливість звернутися до Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України за телефоном (044) 486-04-49 для підтвердження або спростування такої інформації стосовно особи.

У разі, якщо статус приватного виконавця буде таким чином встановлено, рекомендується в подальшому уважно проаналізувати весь документ та суть вимог, що в ньому викладені, та в разі необхідності звертатись по кваліфіковану правову допомогу.

Хочемо ще раз наголосити, що у разі виявлення обставин, фактів або за наявності іншої обґрунтованої інформації про вчинення приватним виконавцем кримінального чи адміністративного правопорушення під час примусового виконання судового рішення або рішення іншого органу необхідно звернутися до правоохоронних органів з відповідною заявою. Міністерство юстиції, зі свого боку, оперативно реагуватиме на будь-які спроби спекуляцій і незаконних дій, за які винні особи будуть притягнені до відповідальності.

Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 вгору