Політика України, Суспільство
  366  3

 Обмеження кількості реклами на суспільному мовнику вигідне комерційним телеканалам, - кандидати на посаду голови НСТУ

Норма про значне обмеження кількості реклами у перші чотири роки існування суспільного телебачення вигідна комерційним телеканалам.

Як повідомляє ЦензорРеформ, про це під час дебатів між кандидатами на посаду голови ПАТ "Національна суспільна телерадіокомпанія України" сказали кандидати, що були присутні на дискусії.

"Ця норма була вставлена в законодавство комерційними конкурентами Національної телерадіокомпанії і Національного радіо", - заявив продюсер Олександр Зирін.

Також він додав, що всі фахівці розуміють абсурдність цієї норми.

"Я не знаю, хто писав цей закон, але олігархічним каналам зроблено хороший подарунок… 3 хвилини на годину - це означає, що реклами майже не буде. На польському суспільному телебаченні реклама не є обмеженою. Це багато грошей і завдяки цьому фінансуються регіональні канали. Я розумію, що хтось хотів зробити закон на кшталт того, який є у Британії чи Німеччині, де суспільне фінансується з бюджету. Але подивіться, яку економіку мають Велика Британія чи Німеччина, які можуть собі це дозволити, а яку - Україна... Маємо 45 млн. доларів фінансування суспільного мовлення. Це бюджет одного місяця польського телебачення", - зазначив один з кандидатів, польський телепродюсер Марек Сієрант.

Олександр Зорка, екс-директор дирекції НТКУ звернув увагу, на небезпеку засилля політичної реклами на суспільному мовнику.

"Ми маємо "прекрасний" закон, - зазначив він. - Зверніть увагу на прикінцеві положення цього закону, де законодавець приховав закони "Про телебачення і радіомовлення", "Про вибори народних депутатів"… У нас відповідно до закону "Про статус народного депутата" кожен з них має юридично обумовлене право на 20 хвилин виступу щомісяця на першому каналі телебачення. Порахуйте: 450 на 20 хвилин. А коли почнуться теледебати, політична реклама також лімітуватиметься по 3-5 хвилин? Ні! Людина з команди кандидата відкриває ногою двері в комерційний відділ і прямо говорить: отут нашу рекламу поставте.

Тому чотири роки ми можемо робити вигляд, що цей закон прекрасний, але треба брати голову в руки, створювати громадський майданчик для його обговорення і тиснути на владні інститути, щоб вони приводили це до нормального вигляду".

Зорка підкреслив, що за чотири роки важливо підняти суспільне мовлення до такого рівня, коли за нього будуть готові платити глядачі. За його словами, наразі споживач не готовий платити податок за користування суспільним ТБ. Джерела надходжень від реклами мали б стати важливою підтримкою для його розвитку, вважає він.

Четвертий кандидат, який взяв участь у дебатах, Олександр Коваленко, також підкреслив важливість комерційної реклами у фінансуванні суспільного.

Нагадаємо, дебати між кандидатами на посаду ПАТ "Національна суспільна телерадіокомпанія України" відбулися вчора, 5 квітня. У них взяли участь четверо кандидатів з восьми, які подали заявку на участь в конкурсі.

Источник: http://reforms.censor.net.ua/n3024087
Коментувати
Сортувати:
у вигляді дерева
за датою
за ім’ям користувача
за рейтингом
 
 
 вгору