Київські новини

  516

 Право експлуатації парковок повинне бути передане від комунальних служб професійним компаніям-операторам, - експерт РПР Запертов

Для того, щоб навести лад у сфері комунальних парковок, необхідно зробити ряд чітких кроків.

Про це у блозі на ЦензорРеформ написав експерт Реанімаційного Пакету Реформ Ігор Запертов.

У першу чергу, на його думку, необхідно визнати, що реалізація фінансово успішних інфраструктурних проектів у Києві, крім корупційних і законодавчих моментів, пов'язана й з об'єктивними ризиками, зумовленими, відносно низькою дохідною частиною схожих проектів.

"Так, дохід київських комунальних парковок - десятки мільйонів гривень на рік, в європейських містах з такою ж кількістю автомобілів збори платежів за парковку - теж десятки мільйонів, але євро! Наївно було б очікувати, що, наприклад, муніципальний проект паркувального простору Барселони, реалізований "під ключ" у Києві, окупився б так, як в цьому іспанському місті. Тому, для Києва необхідно шукати власні формули ефективних проектів, а не розраховувати на успішне застосування чужих "кейсів", які відповідають зовсім іншим фінансовим ресурсам", - вважає Запертов.

На його переконання, міській владі краще відмовитися від самостійної розробки ідеології конкретних технічних рішень і обмежитися визначенням принципових вимог до подібних проектів з позиції планів муніципального розвитку, а також існуючих технічних норм і регламентів:

"Безпосередня оцінка інновацій у сфері парковок повинна проводитися на підставі чітких критеріїв, що дозволяють розрахувати результати експлуатації подібних систем для конкретного мегаполісу, в тому числі, прозорість ведення фінансового обліку і рівень ергономіки рішення з точки зору місцевих мешканців. В кінцевому підсумку, найкраще, що може зробити влада, це створити умови, за яких фактичні проектні ризики будуть нести інвестиційні структури, які відповідатимуть своїми ресурсами за наявність ефективних паркувальних рішень на столичних вулицях".

Також Запертов наголошує, що паркувальний простір української столиці не повинен бути схожий на "єдине", надлишкове і дороге технічне рішення, монополізоване міською владою. На його думку, цей процес повинен іти в напрямку створення самоорганізованої еко-системи, на базовому рівні представленої простими і ефективними послугами на основі комунальних парковок (область законної уваги муніципалітету), на верхньому - конкуруючими приватними сервісами, тісно інтегрованими з різними міськими додатками.

Наостанок експерт зазначає, що функції експлуатації парковок в найближчій перспективі повинні бути передані від комунальних служб професійним компаніям-операторам.

"Це необхідно, враховуючи, що інвестиції потрібні не тільки в технічні рішення для парковок, але і в бізнес-процеси, що створюють передумови для їх ефективного застосування. Завдання операторів повинні включати, в тому числі, створення і професійне управління інфраструктурою міського паркувального простору, генерацію прибутку для міста, а також надання якісного сервісу водіям автомобілів", - підсумував Запертов.

Детальніше читайте тут.

Источник: http://reforms.censor.net.ua/n3010968
 
 
 вгору