Суспільство

  203

 Тестування кіосків із заклеєними вітринами – намагання дискредитувати ідею законопроекту №4030а

У Києві з'явилося 10 торгових кіосків, у яких вітрини з цигарками закриті від покупців сірою плівкою, натомість на окремому листі вивішений перелік тютюнових виробів із цінами. Таким чином, продавці вказують на те, що проводять "тестування нових правил розміщення тютюнових виробів" згідно з проектом закону № 4030а.

Як повідомляє ЦензорРеформ, члени Коаліції громадських організацій "За вільну від тютюнового диму Україну" заявли, що дана акція не має нічого спільного з підготовкою до розгляду у ВРУ законопроекту №4030а і, ймовірно, є кроком тютюнового лобі, спрямованим на дискредитацію цієї ініціативи.

Громадські організації зазначають, що біля таких кіосків проводиться спеціальне опитування покупців щодо їхнього ставлення до нового оформлення вітрин тютюнових кіосків. Як вони зауважують у своїй заяві, показово, що таке "дослідження" проводиться саме у гарячий сезон літніх відпусток – у серпні, коли очікувано, що продажі практично усіх груп товарів є нижчими, ніж зазвичай. Вочевидь, таким чином тютюнові компанії хочуть показати, що нові правила розміщення сигарет створюють незручності для покупців та, зі слів обурених продавців, стали причиною зниження доходів, що є відвертою маніпуляцією.

Світлана Сидорова, експертка Українського центру контролю над тютюном ГО "Життя" наголосила: "Тютюнові компанії такими діями хочуть навмисно підірвати прийняття законопроекту №4030а, щоб і надалі використовувати вітрини магазинів як майданчик для просування тютюнових виробів. Світовий досвід підтверджує, що заборона викладки сигарет сприяє зменшенню поширеності куріння. Тому Україні необхідно прийняти цей законопроект, щоб захистити молодь від агресивних маркетингових інструментів індустрії".

 А відповідно до законопроекту №4030а, вітрини кіосків зовсім необов’язково заклеювати темно-сірою чи будь-якого іншого кольору плівкою. З вітрин потрібно буде прибрати сигарети і поставити натомість інші товари.

Учасники Коаліції "За вільну від тютюнового диму Україну" закликають громадян України та народних депутатів не піддаватися на провокації тютюнових компаній і зробити усе можливе, аби прибрати з місць продажів агресивну рекламу у вигляді викладки тютюнових виробів та убезпечити майбутніх споживачів від початку куріння.

Источник: http://reforms.censor.net.ua/n3010602
 
 
 вгору