Суспільство, Здоров'я

  156

 Викладка цигарок на вітринах зацікавлює та спонукає дітей починати курити, – експерти

Прихована реклама у вигляді викладки пачок сигарет у вітринах торгових точок зацікавлює дітей та спонукає їх почати курити.

Як інформує ЦензорРеформ, про це йдеться у дослідженні Київського міжнародного інституту соціології на замовлення Центру демократії та верховенства права.

Як зазначають експерти, у кіосках зокрема Деснянського району Києва, сигарети не тільки викладені на видному місці з великими цінниками, а і межують з шоколадом, чіпсами, вафлями та іграшками. Точки продажу тютюну у деяких районах Києва розміщені впритул до шкіл і ліцеїв. Таким чином продавці тютюну привертають увагу дітей.

За словами Юлії Солохи, координатора проекту “Київ без тютюнового диму” Центру демократії та верховенства права, існує декілька причин того, що діти починають курити: "Перша причина куріння серед дітей 7-10 років – бажання здаватися дорослими, друга – звикання після першої викуреної сигарети, а третя – реклама тютюну, яка заманює дітей і спонукає спробувати. Наступна причина – доступність сигарет (коли немає грошей на щось корисне, але вистачає на сигарети)".

Також вона зазначає, що привабливі лайтбокси, 3D малюнки або рухливі зображення на пачках сигарет розраховані не на курців зі стажем, а на залучення молодого покоління до шкідливих звичок. Згідно з дослідженням, діти сприймають викладку сигарет на вітринах як рекламу і запрошення почати курити.

Одним із можливих шляхів вирішення цієї проблеми може стати законодавча заборона викладки сигарет на вітринах. Відповідний законопроект №4030а, ініційований учасниками проекту “Київ без тютюнового диму”, уже зареєстрований у Верховній Раді. Подібні обмеження діють у ряді європейських країн. Юлія Солоха розповіла, що після законодавчих змін рівень куріння серед підлітків знижувався в середньому на 10-15%.

Источник: http://reforms.censor.net.ua/n3010365
 
 
 вгору