Політика України, Економіка

  1184

 Уряд повинен скористатися можливостями для розкриття підприємницького потенціалу України, - експерти РПР

Повноцінна комплексна податкова реформа має включати реформу оподаткування прибутків підприємств, зокрема перехід до оподаткування виведеного капіталу.

Як повідомляє ЦензорРеформ, про це заявляє Реанімаційний Пакет Реформ у своєму відкритому листі до міністра фінансів Олександра Данилюка.

На їхню думку, податок на виведений капітал допоможе спростити адміністрування, зменшити дискрецію, а також створить стратегічну перевагу податкової юрисдикції України перед іншими країнами в конкурентній боротьбі за капітал і підприємців на міжнародній арені.

За підрахунками авторів пропонованих змін до Податкового кодексу, потенційні втрати бюджету від запровадження реформи на виведений капітал становлять 0,5% від ВВП, а за оцінкою Міністерства фінансів – не більше 1,3%. Як запевняються експерти РПР, відповідні суми лежать в межах виявлених резервів підвищення фіскальної ефективності як державних витрат, так і надходжень інших видів.

Окрім того, як зауважують експерти, на часі суттєве збільшення надходжень від податку на землю, щоб зменшити податковий тягар із прямих податків до непрямих та податків на майно (згідно з рекомендаціями Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Отримані кошти можуть бути використані, як компенсатор менших доходів бюджету внаслідок переходу на оподаткування виведеного капіталу, а згодом для зменшення навантаження на фонд заробітної плати.

Експерти РПР переконані, що на сьогодні ще є відкрите вікно можливостей, яким уряд повинен скористатись для розкриття підприємницького потенціалу України. Перехід до оподаткування виведеного капіталу є одним із потужних засобів для цього. Тому вони закликають уряд верифікувати зазначені розрахунки, і на основі такого розгляду прийняти рішення про включення необхідних норм по проекту змін до Податкового кодексу, а саме:

  • відстрочка сплати податку до моменту розподілу прибутку (залежить від рішення платника податків про виведення капіталу, а не від закінчення звітного періоду);
  • закриття схем з виведення фактично отриманого прибутку через приховані платежі та інші схеми виведення прибутку з бізнесу;
  • створення стимулів для оподаткування прибутку в України, зменшення привабливості виведення капіталу до офшорних зон.
Источник: http://reforms.censor.net.ua/n3008450
 
 
 вгору